Dunedin deel 2 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu Dunedin deel 2 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu

Dunedin deel 2

Blijf op de hoogte en volg Lotte

18 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Dunedin

De ochtend erna gaan de jongens al om 7 uur weg omdat ze nog veel willen zien voordat ze later naar Stewart Island gaan voor een great walk. Wij slapen uit tot 11 uur en blijven in bed tot 2 uur. Daarrna doen we boodschappen ruimen de auto grondig op en maken schoon en als laatste zoeken we wifi op om sociaal te doen.

's Avonds eten we bij Tabatha (mijn nicht) en Thomas. Zij wonen sinds een maand samen hier in Dunedin en zij nodigde ons uit om langs te komen en samen pasta te maken en een douche te nemen, heerlijk. En we kunnen 's nachts in hun straat blijven staan.

De ochtend erna mogen we de was doen bij 'Tabs', dus zijn we daar 's morgens zoet mee.

Daarna gaan we de stad in. Eerst naar de plaatselijke kerk. Vervolgens naar het trein station. Tussendoor lopen we nog even de shopping mall in waar we een cadeautje kopen voor 'Tabs' haar verjaardag over anderhalve week.

Het trein station is heel mooi, een oud gebouw met prachtige glas en lood ramen. Boven is een art galary dus kijken daar rond. Beiden vinden we alle schilderingen van landschappen hier in Dunedin geweldig. Wauw sommige mensen kunnen zo goed tekenen en het landschap is prachtig.

Vervolgens gaan we naar een museum over vroeger. De Maori stammen, hoe ze leefde en ze hadden zelfs het ruim van een schip nagemaakt. Als laatste gaan we naar de oude kerk van dunedin. Omdat we eerst al de recente kerk hadden gezien zagen we meteen hoe anders deze was vooral van binnen, we vonden alletwee deze het mooiste.

's Avonds gaan we naar een freedom camping omdat we 'Tabs' en Thomas wat ruimte willen geven aangezien ze heel druk zijn en een beetje oververmoeid. Dit is een hele grote parkeerplaats waar we de nacht mogen blijven staan. We ontmoeten hier een Nederlands stel, maar zijn ook een beetje moe dus trekken ons al snel weer terug.

De dag erna gaan we naar larnach castle, waar we door de tuin lopen. Het valt tegen omdat je best veel moet betalen terwijl we botonical gardens mooier vinden, het kasteel kost nog meer en hebben gehoord dat dat het niet waard is. Vervolgens gaan we naar een 'look out' waar je mooi over het strand en zee kan kijken. Wij lunchen daar in de auto aangezien er heel veel wind is. Al snel komen er allemaal meeuwen die graag met ons mee eten.