Milford sounds deel 1 - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu Milford sounds deel 1 - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu

Milford sounds deel 1

Blijf op de hoogte en volg Lotte

26 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Terwijl Jamie en ik richting de eerste stop onderweg naar milford sounds rijden, praten dat we het jammer is we mijn familie niet meer te kunnen zien en dst ik hun als we er zijn even moet bellen. Maar eenmaal op plaats van bestemming is er helemaal geen bereik. Onze eerste stop is de Mistletoe lake. De lake is niet heel interessant maar we kunnen er mooi door het bos lopen terwijl het regent dus wel gezellig en cozy.

De tweede stop zou mirror lake zijn maar het is al 7 uur en moeten nog eten dus besluiten dat over te slaan en het op de terugweg te doen. Als we op de camping aankomen, gaan we dicht met de autos bij elkaar staan en spannen we de tent zeil tussen de auto's zodat er buiten kunnen zitten en droog blijven. De camping is btw een picknick plek is aan de kant van de weg waar je voor moet betalen (ze checken). Na het eten duiken er de van in om de sandflies te ontlopen. We kijken samen een film over de Tsunami in Thailand in 2004. Super heftig, om erna te kunnen ontspannen kijken we scènes terug van pitch perfect (Nico heeft de film ook eerder gezien).

Smorgens rijden we snel door vanwege de sandflies maar komen er al snel achter dat de sandflies overal zijn in dit gebied.

We gaan naar een waterval maar moeten daarvoor en uur over een onverharde weg. Ik rijd achter de jongens die aardig hard gaan. Maar de weg voelt oké aan en de jongens kunnen het ook dus ik zal vast niet slippen. Ik had het mis, als ik door een plas rij voel ik de auto weer een rare beweging maken rem en voor ik het weet staan we weer overdwars op de weg. Oeps.... Ik realiseer mij nu echt dat Fenna veel gevoeliger is voor slippen 'normale ' auto's. De jongens zijn ook geschrokken die zagen het gebeuren en waren verbaast hoe snel dat fout ging. Een beetje de reactie die Jamie en ik de eerste keer hadden, nu deden we er iets non chalanter over.

We rijden verder maar een stuk ruster aan. Ik probeer ook niet meer dezelfde snelheid als de jongens te rijden, ik ga gewoon mijn eigen tempo en laat de jongens maar wachten. Uiteindelijk is het maar een half uurtje. Vanaf de parkeer plaats lopen we nog 10 minuten om bij de langste waterval te komen die ik ooit gezien heb. Het is een waterval in 3 lagenen ziet er heel indrukwekkend uit. Helaas is de lookout vrij ver van de waterval en kunnen we ook niet dichterbij komen. Jamie en ik zien een ander paadje en gaan die volgen. De jongens gaan met ons mee. Als ze vragen waar we heen gaan geven we aan dat we dat wel zullen zien. Uiteindelijk komt het pad uit op de normale pad dus lopen van daar weer terug naar de auto.

Na het pad weer terug te hebben gereden en mijn mooie slip weer gezien te heben stoppen we bij het begin van de onverharde weg. Daar is een 3 uur return walk naar lake Marian. Het is een leuke wandeling door het bos. Het herinnerd mij weer hoeveel ik van lopen hou en dat we dat weer meer moeten gaan doen, als het weer beter is natuurlijk want ben niet zo avontuurlijk. Ik loop met de jongens voorop en wachten soms om Jamie die achter ons loopt. Het verbaast mij dst ik de jongens bij kan houden. Als er bij de lake komen is het adembenemend, wouw. De stijle bergen er omheen, een waterval op een van de bergen, het water, de rotsen, geweldig. We rusten hier uit en maken fotos. Zoals altijd val ik precies in het water waardoor een been helemaal nat is, nouja de water zorgde gelukkig wel voor een zachte landing.

Op de terugweg loop ik eerst met de jongens maar is toch wel lastig bijhouden. Vind naar beneden gaan altijd spannender omdat je makkelijker je evenwicht kan verliezen. Dus lopen Jamie en ik achter en zien de jongens weer bij de auto.

We rijden erna door naar milford sound. Hier willen de de boottrip boeken omdat we geen berijk hier hebben (heerlijk). Helaas is de korting die wij op de website hadden gezien niet geldig in real life. Wij proberen bij een camping wifi te kopen maar dat is heel langzaam vanwege het slechte weer dus dat lukt niet. De jongens besluiten terug naar te Anau te rijden. Ze willen Namelijk nog boodschappen doen en tanken dus komt hun ook wel goed uit. Wij verblijven op een camping 40km van milford en ze zullen morgen middag daar heen komen zodat we de middag samen hebben. Jamie is heel erg moe van de wandeling dus wij besluiten snel iets te eten en lekker een film te kijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Milford Sound

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2019

Lake Hawea

08 Februari 2019

Wanaka

07 Februari 2019

Queenstown deel 2

07 Februari 2019

Arrowtown

06 Februari 2019

Glenorchy
Lotte

Ik ga hier proberen mijn reis in Thailand en Nieuw Zeeland met jullie te delen. Polarsteps was het hem toch niet dus terug naar de bekende waarbenjij.

Actief sinds 23 Aug. 2018
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 12438

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: