Mount Cook - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu Mount Cook - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu

Mount Cook

Blijf op de hoogte en volg Lotte

01 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Mount Cook

Onderweg naar Queenstown rijden we met drie auto's. De jongens rijden echter veeeeel te snel, dus besluiten we dat zij vooruit kunnen gaan. We zien ze daar wel.
Als eerste doen we boodschappen. Er is eindelijk weer een 'pak n save' na ruim een week. Vervolgens eten we pizza omdat de jongens 2 weken zonder gedaan en dat was heel zwaar voor ze.
Ook gaan de jongens naar 'tradestaff', een werkagency. Ze kunnen wellicht volgende week werken, waardoor we besluiten eerst naar lake Tekapo en Mount Cook, te gaan, vooral omdat het weer nu zo mooi is.

's Morgens rijden we richting Mount Cook. Wij rijden weer achter de jongens. Op een gegeven moment halen de jongens een auto in die 85 rijd, dus ik ook. De auto harder gaat rijden terwijl ik hem probeer in te halen, zelfs tot 105 km en aangezien mijn maximum snelheid 110 km is moet ik mijn inhaal poging staken. Daarna nogmaals geprobeerd, ook dat lukte niet waardoor de jongens wachten op ons hadden te wachten.
We stoppen bij een 'lookout' waar we foto's maken. We zien hier vandaan Mount Cook, daarnaast is een meer en het water is zo mooi blauw. Geweldig.
Al snel willen ze ook foto's en video's maken van Fenna en Ruby terwijl ze over de weg rijden, met Mount Cook in de achtergrond. Nico en Jamie zetten de cameras klaar naast de weg en Luis en ik rijden er vervolgens langs. We wachten wel wachten tot er geen andere auto's zijn. De eerste keer mag over omdat er een witte auto heel dicht achter Luis rijdt. Bij mij gaat het gelukkig wel in een keer goed.

De tweede stop is om foto's van ons en de berg te maken. Eerst gaan Luis en Nico. Ze zitten op de weg naar Mount Cook met hun ukelele en Cajon. Eerst val ik in voor Nico omdat hij op de camera wil kijken voor DE PERFECTE foto. Regelmatig gaan we van de weg af omdat er auto's aan komen. Al met al duurt het wel even.

Eenmaal bij Mount Cook gaan we 2 wandelingen doen.
De eerste is 3 uur return, langs de rivier en naar een van de glaciers in dit gebied. Soms zijn er bruggen waar we over het water gaan en als je op zo'n soort brug loopt voelt het net alsof je dronken bent. Nico neemt weer foto's van ons op een van de bruggen. Eenmaal bij de glacier is het toch wel erg koud. Je kan het ijs zien en we staan hier in onze t-shirts. Het uitzicht is super mooi. De bergen met sneeuw (met name mount Cook) en het water is grijs door de grond die het water meeneemt.

De tweede wandeling is iets korter, 1 uur return. We lopen naar een 'summet' waar ook weer een andere glacier is. We hebben weer uitzicht over Mount Cook en over de Cook Village.

We bekijken de zonsondergang op de uitkijk plek waar we eerder vandaag de foto's en filmpjes van beide auto's hebben gemaakt. Terwijl Jamie en Nico in Ruby zitten te praten over een boek dat ze beide gelezen hebben, zijn Luis en ik met allemaal dekens buiten en maken het eten. Het is heel koud. Gelukkig lukt het de mooie zonsondergang te zien.
We serveren de twee anderen zelf binnen het eten. Luis en ik besluiten dat zij morgen de afwas mogen doen.

Na een paar uur buiten vinden we het toch wel koud worden. Dus besluiten met Fenna alvast naar de camping te rijden. Eenmaal daar wedden we hoe laat Jamie en Nico terug zullen komen, Luis denkt kwart over 12 en ik denk half 1. Ze zijn 2 uur thuis.
Luis en ik hadden al besloten te gaan slapen maar elke keer raakten we weer aan de praat nadat we welterusten hadden gezegd. Gelukkig voor de andere 2 dat we nog wakker waren toen ze terug kwamen!


Als we willen we vertrekken is er een auto op de camping die niet wil starten. De jongens helpen de auto duwen maar dat helpt niet. Uiteindelijk tanken ze wat benzine bij, wat ook niet helpt. Na een paar keer starten, waarbij de auto weer afsloeg of rare geluiden maakt, is het op een gegeven moment 'oké' volgens de eigenaren. Ik benieuwd hoever ze komen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mount Cook

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2019

Lake Hawea

08 Februari 2019

Wanaka

07 Februari 2019

Queenstown deel 2

07 Februari 2019

Arrowtown

06 Februari 2019

Glenorchy
Lotte

Ik ga hier proberen mijn reis in Thailand en Nieuw Zeeland met jullie te delen. Polarsteps was het hem toch niet dus terug naar de bekende waarbenjij.

Actief sinds 23 Aug. 2018
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 12438

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: