Milford sound deel 3 - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu Milford sound deel 3 - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu

Milford sound deel 3

Blijf op de hoogte en volg Lotte

29 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

De wekker gaat om 6.30u terwijl we om 1.30u zijn gaan slapen dus Jamie en ik hebben moeite wakker te worden. Maar na een half uur zitten we al aangekleed en al in de auto naar de Milford Sounds (voor de 3de keer). Na de auto te hebben geparkeerd lopen we naar de ferry waar we de twee Duitse meiden weer zien. Zij hebben ook een cruise maar dan met een andere boot. Op de boot lopen we meteen naar boven. Het is frisser dan gedacht maar we hebben er zin in. Het is adembenemend mooi. De stijle bergen en de watervallen. Ik verbaas mij steeds weer over hoe hoog de bergen zijn. Als we met de boot aan een kant varen zien we aan de andere kant nog een boot en dat maakt het nog echter hoe hoog de Milford Sounds is.

Eenmaal terug lopen we weer naar de zandbanken want Nico wilt een paar foto's maken. Zo maakt Jamie een soort van Beatles foto van hem met mij en Luis die achter elkaar over de zandbanken lopen. Daarna een paar foto's van zichzelf met als achtergrond de bergen van de Milford Sounds. Ook wilde hij nog een paar foto's van Jamie maken op de schommel. Aangezien Luis en ik een beetje gek werden van de muggen besluiten wij terug te gaan en de auto bij te tanken. Want we hebben bijna geen diesel meer, dus kunnen bijna niet terug. Ik schok eerst een beetje want wist niet dat ik hier kon bijtanken. Het is hier duur maar kan gelukkig wel dus kom in ieder geval terug.

Op de weg terug naar de camping besluiten we naar een krachtige waterval te gaan. Het was zo indrukwekkend om te zien hoe krachtig het water is dat het de rotsen vormt. Je ziet hoe glad de zijkanten de rotsen zijn waar de water langs komt vergeleken met de rest.

Terug op de camping zijn Jamie en ik op dus vallen in slaap terwijl de jongens op hun ukelele en Cajon spelen. Als weer wakker worden spelen we nog wat samen. De Duitse meiden komen er ook bij zitten. We besluiten om samen pizza te gaan maken. Dus ik ga aan het werk om deeg voor 6 personen te maken. De andere beginnen met het snijden van de topping. Zo leuk dat iedereen kijkt wat voor ingrediënten ze hebben om op de pizza te doen. Zo hadden we broccoli en ei deze keer als interessant ingrediënt. Was heel gezellig hoe iedereen een taak hadden. Ik maakte het deeg en Jamie nam over als ik at. De jongens en Janne bakte de pizza en Märtha deed van alles.

's Avonds wil Nico weer dat ik zijn haar knip. Hij wil het nog korter hebben. Dus ik weer aan de slag. Deze keer helpt Janne mij mee. Ze kijkt mee en geeft advies als ik zit te twijfelen. Nico kijkt heel strikt mee via de spiegel, durft de controle niet los te laten. Maar als hij ziet hoeveel eraf is en denkt hoe gaat dit ooit goed komen zegt hij oké ik laat het aan jou over, doe maar wat je wilt. Maar niet veel later keek hij al weer in de spiegel. Nu duurde het wel langer en deed wel een beetje pijn aan mijn rug aangezien hij heel laag zat, gelukkig kreeg ik na het knippen wel een schouder massage van hem als bedankje.

De volgende ochtend gaat de wekker weer om 7 uur. De jongens gaan de great walk doen, de : Routeburn Track. En wij lopen het eerste stuk mee. Dit is dezelfde track die mijn vader heeft gedaan 13 jaar geleden en beloofd heeft het ooit een keer met mij te doen (7 jarige onthouden beloftes die je maakt) dus moeten maar een keer terug komen samen (he wat jammer nou!) wij lopen eerst 45 minuten met de jongens mee. Jamie loopt voorop en die rent bijna de berg op dus ik strompel erachteraan en de jongens ook. Later zij ze 'she didn't wanna hold back the boys' omdat hun nog een heel stuk moeten, maar waren het er allemaal mee eens dat dit wel heel snel was, dus vervolgens maar iets rustiger aan gedaan, want we waren beiden op.

Wij gaan naar de summet, zij lopen de verder over de main track. Het uitzicht op de summet is geweldig. We maken een hele mooie foto op de heenweg van ons in een panorama foto en je ziet ons 3 keer op de foto. Idee kwam van mij, dus heel trots want Jamie is de fotograaf dus die heeft altijd heel snel leuke ideeën.

Terug bij de auto nemen we afscheid van Ruby en rijden we met Fenna naar de Mirror Lakes. Hier ben ik ook met mijn ouders 13 jaar geleden geweest. Op hun foto zag het er heel mooi uit maar nu zijn er allemaal waterplanten. Daarnaast is het heel commercieel geworden dus het sprak ons minder aan.

In te Anau gaan we naar de bieb. Jamie wilt journalisme gaan studeren en moet hiervoor een heel verslag maken. Ze heeft het verslag laten nakijken voor een professional, dus heeft het terug gestuurd en daar heeft ze naar gekeken, alleen heeft ze nog vragen voor haar die ze moet zenden en laatste dingen afmaken. Daarna nog boodschappen gedaan en naar Lumsden, waar Janne en Märtha zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Milford Sound

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2019

Lake Hawea

08 Februari 2019

Wanaka

07 Februari 2019

Queenstown deel 2

07 Februari 2019

Arrowtown

06 Februari 2019

Glenorchy
Lotte

Ik ga hier proberen mijn reis in Thailand en Nieuw Zeeland met jullie te delen. Polarsteps was het hem toch niet dus terug naar de bekende waarbenjij.

Actief sinds 23 Aug. 2018
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 12431

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: