Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu

Wanaka

Blijf op de hoogte en volg Lotte

08 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Wanaka

We gaan naar Wanaka vandaag. De jongens moeten spullen voor hun werk ophalen in Queenstown en doen gelijk boodschappen voor ons, dus wij kunnen uitslapen.
Eenmaal in Wakana lunchen we samen, waarna we naar de Isite gaan om informatie op de doen voor hetgeen we hier allemaal kunnen doen. Jamie rijd met Nico samen Fenna naar de Isite en ik ga met Luis mee omdat ik altijd al een keer Fenna heb willen zien rijden.

We rijden naar de Wanaka Tree. Dit is de bekende Tree van de stad. Het is een boom in het water. Luis en ik zijn niet zo onder de indruk. Jamie en Nico waren samen de hort op, dus pas later horen we van hen dat zij het wel indrukwekkender vonden dan wij. Vervolgens lopen we een stukje. We komen uit bij Ruby Island dus nemen een foto van de eiland om later aan de andere te laten zien.

We koken op de parkeerplaats van de golfbaan. We staan daar met onze auto's, waar we in wonen, omringt met allemaal dure auto's. Maar we hebben hier wel de ruimte.

's Avonds gaan we weer terug naar de Wanaka Tree want Nico wil een foto van de boom met zonsondergang. Helaas is het weer er niet goed genoeg voor. Dus eindigen we weer in de auto met z'n 4en.

Terwijl Luis en ik recepten opzoeken voor een taart voor Jamies verjaardag (als verrassing voor Jamie) liggen Jamie en Nico half op elkaar te slapen. Wanneer we naar de campground willen rijden moeten we ze wakker maken en meekrijgen.

De volgende ochtend slapen Jamie en ik uit. Jamie is erg moe van de afgelopen dagen, het late slapen en de spanning vanwege het begin van hun 'relatie' ,dus wij doen rustig aan.
De jongens (die altijd energie lijken te hebben) besluiten op de Royal Peak te klimmen om daar zonsopgang te kijken, dus moeten kwart over 4 op. Als ze terug komen zwemmen ze nog even in the lake om de Wanaka Tree heen. Tegen de tijd dat Jamie en ik weer bij ze zijn is het al lunch-tijd dus wij brunchen en de jongens lunchen.

We willen een hike bij de Rob Roy glaciers doen dus na de lunch rijden we die kant op. Het is ruim een uur rijden, waarvan 40 min over een onverharde weg. Dus Jamie en ik laten Fenna weer achter en rijden mee in Ruby.

De track is heel mooi en niet moeilijk. We lopen langs een rivier op de berg. Gelukkig zijn er amper stijle afgronden en als ze er zijn loopt Luis aan die kant en ik aan de berg kant. De eerste lookout is niet zo indrukwekkend want er is een berg voor de glaciers, dus lopen we snel naar de tweede. Daarnaast zijn er sandflies die mij lek prikken dus wil ik lopen zodat ze geen kans krijgen verder te prikken. Een stuk lopen we op de rotsen naast de rivier, Jamie en Nico stoppen daar om foto's te maken.

Op de top is het vrij koud, maar hebben wel heel goed uitzicht over de glaciers. Nico stelt de vraag welke waterval we het mooiste vinden van de glaciers en zijn het er allen overheen dat de 3 watervallen die een grote waterval worden het meest spectaculair is.

De terugweg is lekker makkelijk. Jamie en Nico gaan ons vooruit dus eenmaal beneden vraagt Nico Luis om water omdat hij dorst heeft maar die zat al die tijd in Jamies rugzak, terwijl haar gewoon naast hem liep.

We hebben een lijst met allemaal nz producten die we willen proberen. Deze keer hebben we pineapple lumbs gehaald das chocola met een pineapple smaakt aan de binnenkant. Dus we eten er een paar voor we terug naar de campground.

Jamie maakt gevulde aubergine, de jongens eten leftovers van gister dus ik zei al tegen Jamie maak maar iets extra's want denk dat ze zo zullen vragen of ze wat van ons eten mogen hebben (zoals meestal) en nog geen 5 min later steld Luis die vraag, en gelukkig heeft Jamie meer dan genoeg gemaakt.

Na het eten spelen Jamie en nico ukelele in ruby en erna praten ze voor uren. Ik maak een armbandje en Luis is aan het bellen met zijn ouders voor het eerst in anderhalve maand. Erna joint hij mij in Fenna. Luna (een vriend van nl) heeft mij het momorial filmpje van leandro gestuurd dus die laat ik Luis zien. Echter raakt dit mij heel erg dus huil/ praten we over hem voor anderhalf uur. Het is super fijn hoe Luis er voor mij is en hij is oprecht geïnteresseerd inverhalen over hem en hoe ik omga met zijn overlijden.

Savonds slaapt Luis in Fenna zodat de andere 2 samen in ruby kunnen slapen. Als ik goodnight zeg tegen Luis geeft hij aan dat hij nog een ding wilt zeggen. Dat hij heel dankbaar is over onze vriendschap omdat hij het miste om met iemand echt te kunnen praten (jongens onderling doen dat niet) en hij had niet echt een vriendin voordat wij samen gingen reizing waarmee hij lastige dingen kon bespreken, super lief compliment.

De ochtend erna kijken Luis en ik pippi. We hadden het erover in een gesprek dus dachten waarom niet. De andere 2 doen namelijk toch geen moeite om op te staan dus gaan wij lekker ons eigen gang. Uiteindelijk weten we de andere 2 uit bed te krijgen met het idee om pizza te halen. Jamie steld voor ons te trakteren dus nog beter. Na de pizza gaan we zwemmen want het is heel warm. Zo grappig want de weersvoorspelling zeiden dat het slecht weer zou gaan worden maar het is geweldig weer. Het water is eerst heel koud dus erin komen is moeilijk. Maarja dan heb je Luis die bij erin duwde, tja van je vrienden moet je het hebben. Na het zwemmen moeten we wel snel de schaduw in om niet te verbranden (of in mijn geval niet verder te verbranden want was gister al verbrand.)

De jongens besluiten foto's te maken van de auto om hem te kunnen verkopen dus gooien al hun troep in Fenna. Jamie en ik kruipen ook in Fenna en wachten op ze. We vallen beiden in slaap en worden 2 uur later wakker. De jongens zijn net klaar met foto's maken en nico zoekt nog en cadeautje voor Jamie omdat we een paar dagen zullen opsplitsen. De jongens gaan Namenlijk 3 dagen werken in Queenstown terwijl wij langzamerhand verder zullen reizen en de jongens ons wel zullen inhalen.

We koken weer op de parkeerplaats van de golfbaan waarna we afscheid moeten nemen. De jongens rijden terug naar queenstown en Jamie en ik gaan douchen. Er is een plek voor reizigers in wakana waar iedereen gratis 3 min warm kan douchen, waar je water kan bijvullen, vuilwatertank kan legen, vuilnis kan opruimen en naar de wc kan. Super plek! Dus wij douchen, vuil opruimen en en water bijvullen. Als we later bij het benzine station de auto tanken (want bij de westkust is de diesel heel duur) zien we dat er een waterslang is dus ik maak de auto een beetje schoon, wat wel nodig is. Al is de voor en achterkant vrij moeilijk die 2 kanten zijn het vieste.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wanaka

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2019

Lake Hawea

08 Februari 2019

Wanaka

07 Februari 2019

Queenstown deel 2

07 Februari 2019

Arrowtown

06 Februari 2019

Glenorchy
Lotte

Ik ga hier proberen mijn reis in Thailand en Nieuw Zeeland met jullie te delen. Polarsteps was het hem toch niet dus terug naar de bekende waarbenjij.

Actief sinds 23 Aug. 2018
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 12383

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: