Invercargill - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu Invercargill - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu

Invercargill

Blijf op de hoogte en volg Lotte

22 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Als we aankomen in invercargill rijden we meteen naar de informatie toe om te kijken of het waard is naar steward Island te gaan. Maar het weer blijft stormachtig met regen en het is heel duur, daarnaast hebben we ook veel verhalen gehoord over dat het het niet waard is. Dus we besluiten dat niet te doen.

We besluiten naar queenspark te gaan om daar te lunchen. We lunchen met rijsterwafels, avocado en tomaten hmmm. Na de lunch lopen we door het park. In de rosé garden kijken we naar de namen die ze de rozen gegeven hebben, zo vermakelijk.

Vervolgens rijden we naar bluff. Dit is een klein plaatsje zuid oost van invercargill, waar de boot naar steward Island vertrekt. Wij gaan de berg van bluff op waar we geweldig uitzicht hebben. Onderweg naar boven ruiken we rook, iets in de auto lijkt niet goed te zijn. Na even stil te hebben gestaan besluiten we toch verder te gaan even aankijken hoe eet gaat. Op de berg kan je aan de ene kant de zee zien en aan de andere kant bluff en invercargill. Helaas is er echt heel veel wind dus kunnen met moeite blijven staan. Jamie waait zelfs weg op een gegeven moment. Er is de laatste dagen al veel wind maar nu op een berg is het alleen maar meer.

Terug op zee niveau rijden we naar het bluff punt. Hier staat een paal met pijlen naar plekken en hoeveel km je van die plek verwijderd bent. Wellington is 784 km van hier.

We blijven snachts op een perkeerplaats van een hotel. Voor 5 dollars mogen we ook douchen en gebruik maken van de vaciliteiten. We ontmoeten een paar Duitse jongens die ook voor een paar maanden aan het reizen zijn. Maar net als de meeste. Reizen ze de andere kant op dan ons, helaas.

De dag begint heel slecht. Het weer is verschikkelijk vandaag. Dat wisten we, dus besluiten om praktische dingen te doen. Zo beginnen we met boodschappen doen bij pak n save. We slaan goed in want vanaf hier hebben we voor een week alleen maar lokale supermarkten die heel duur zijn.

Erna gaan we naar een bouwmarkt want de openklap tafel is stuk gegaan. Ze proberen ons te helpen maar het gereedschap is te groot voor het kastje en de schoevendraaier die wij hebben past niet op hun schoeven. Dus weizen ze ons door naar een andere bouwmarkt.

Daar kunnen we de schoeven kopen. Helaas zijn ze te dik dus zullen we een toch een boormachine moeten gebruiken, maarja hoe komen we daaraan... Aan de andere kant dan zal het wel goed vast zitten!

We besluiten de rest van de dag in de bieb tegaan zitten. Jamie heeft de teksten voor haar inschrijving terug gekregen van degene die het heeft nagekeken en moet nu dat toepassen in haar eigen text. Ze is daar ook wel een beetje gestrest over want het is veel werk. Maar ze gaat ijverig te werk en doet meer dan ze doorhad in eerste instantie.

Savonds reiden we naar het strand. Als we daar aankomen kunnen we het strand oprijden met de auto. Terwijl Jamie voor op haar telefoon zit ga ik opruimen. We hebben nu zoveel boodschappen dat we meer ruimte nodig hebben dus besluiten plek te maken onder het bed. Super handig hadden we eerder moeten doen!

We koken op de parkeerplaats naast het strand en rond 9 uur rijden we het strand weer op om vanuit ons bed, de zonsondergang te kijken, terwijl we oreos eten. Geweldig! Super ervaring. Helaas waren er wel wat wolken dus hebben niet helemaal gezien hoe de zon onder ging.