Fjordland - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu Fjordland - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu

Fjordland

Blijf op de hoogte en volg Lotte

24 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Manapouri

We gaan eindelijk naar de fjorden. Ik ben al sinds het begin hier heel enthousiast over omdat ik geweldige verhalen heb gehoord over de fjorden. Het weer is helaas regenachtig maar de stemming zit erin. We tanken nog snel even en vullen de ruitenwisser zeep en gaan. De eerste stop is Riverton. Dit is een klein dorpje met een organic shop. We kunnen hier eigenlijk alle alternatieve spullen kopen die ik thuis altijd gebruik. Van olies, tot thees, tot kruiden, tot eten. Ik geniet hier volop tot Jamie mij mee trekt een aangeeft dat we verder moeten. Maar we kopen wel nog vrouwenkracht thee en polenta (ken ik niet maar Jamie wist een lekker recept waar je dit verwerkt).

In paihia rijden we naar cosy nook. Dit is een oud maorie dorpje waar nog steeds mensen wonen. Het dorpje bestaand uit nog geen 5 huizen, is aan een baai met uitzicht op zee. Het is flink opgeknapt dus je ziet Niet heel be terug van vroeger helaas op een huisje na, die was echt van vroeger dat zie je meteen.

Ook gaan we naar monkey beach. Dit is een strand met een eiland, genaamt het monkey Island. Met laag water kan je daarheen lopen. Wij wisten dat niet dus kwamen net een uur na hoogwater aan. Helaas wel lopen we lekker over het strand heen. We komen bij de monkey cave. Dit is een cave in de rotsen waar je in kan. Dus wij erin klimmen. Eerst moet je een stuk op de rots klimmen en erna kan je erin kruipen want het is heel krap.

Vervolgens gaan we naar de touristische: gemstone beach. Dit strand staat bekent om zijn stijle rotswand en gevaarlijke zee, net als monkey Beach eigenlijk, wat ons veel meer aansprak dus gaan dan ook maar snel door.

We vinden een weg die op de meest zuidelijke deel van de fjorden ingaat. Wij besluiten die te nemen om eerste glimpen van het natuurgebied te zien. Helaas is het een onverharde weg dus duurt heel lang, maar we hebben wel heeel mooi uitzicht. Eenmaal terug rijden we door naar chifdon. Onderweg zien we een lifter staan die ook hierheen moet dus laten we hem meereiden. Het is een Duitse jongen die de wereld over reist. Hij is echter graag alleen en dat merken we dan ook meteen omdat we het lastig vinden contact te krijgen.

In Clifdon gaan we naar de bekende van daar. Het is de langste wooden suspension bridge (111,5 meter lang en 3,66 meter wijd.) Ook gaan we naar de Clifdon caves. Dit is een grot waar je doorheen kan lopen. Je moet wel licht hebben want het is super donker. Aan een andere zijde kan je de brug vervolgens verlaten. Super leuk avondtuur.

Savonds rijden we weer een weg die de fjorden in gaat om daar te camperen. Ook Duitse lifter gaat mee. We koken en eten samen en savonds kijken Jamie en ik de film pitch perfect. De beste film die er bestaat maar Jamie had hem nog niet gezien. Het gaat over een acapella groep die samen zingen dus na de film proberen Jamie en ik het samen uit maar wij moeten maar niet in zo'n groep komen want oh jeetje wat zijn wij slecht.

Nadat we onze Duitse lifter de dag erna hebben afgezet gaan wij door naar de fjorden. Dit is de bekende en touristische routen de fjorden in. Althans hoever je de fjorden in kan want meeste moet je toch echt met de boot doen. Al snel rijden we weer op een onverharde weg dus moeten we heel rustig aan doen. Aangezien ik niet nog een keer wil slippen. Als we bij onze wandel route aankomen kunnen we de ingang niet vinden en blijkt de wandel tocht 2 keer zo lang te duren als verwacht. Dus we willen eigenlijk verder rijden maar er is een sign met dat je alleen als 4wd verder kan, daarnaast zien we foto's van de weg, dat willen we niet met Fenna proberen. Dus draaien we om en gaan naar momowai lake. Ook een plek waar ik met mijn family 13 jaar geleden ben geweest. Hier lunchen we en maken we mooie foto's.

Als we in de plaats manapouri aankomen besluiten we foto's na te maken die mijn ouders 13 jaar geleden ook gemaakt hebben. Zo nemen we dezelfde foto als mijn moeder die voor een restaurant stond, nu ik voor hetzelfde restaurant. En erna een foto dat ik op een rots lag dus maken we die foto opnieuw. Wel lastig want ik ben nu een stukje groter. Om die rots te kunnen vinden gaan we cafés binnen om aan lokalen te vragen. Uiteindlijk helpt een man van ruim 70 ons die in een van de cafés iets dronk, super Fijn! De foto namaken is vrij lastig omdat ik nu een stuk groter ben en de steen niet, maar het lukt ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Manapouri

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2019

Lake Hawea

08 Februari 2019

Wanaka

07 Februari 2019

Queenstown deel 2

07 Februari 2019

Arrowtown

06 Februari 2019

Glenorchy
Lotte

Ik ga hier proberen mijn reis in Thailand en Nieuw Zeeland met jullie te delen. Polarsteps was het hem toch niet dus terug naar de bekende waarbenjij.

Actief sinds 23 Aug. 2018
Verslag gelezen: 57
Totaal aantal bezoekers 12428

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: