Alexandra - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu Alexandra - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu

Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Lotte

04 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Honey, het meisje waarmee ik eerder stukken heb gereisd over het Noorder Eiland werkt in Alexandera. Dat ligt wat vlak buiten de route van lake Tekapo naar Queenstown. Dus we zoeken haar op.

Onderweg willen we nog stoppen op een plek waar we mooie foto's kunnen maken. Helaas is het laatste stuk ernaar toe weer over een onverharde weg en voel ik de auto steeds slippen met maar 30km. Ik zit niet op een gespannen rit te wachten, dus keren we om.
Het is heel teleurstellend omdat we een grote campervan met hoge snelheid ons in zien halen. Als zij het kunnen waarom ik niet?

Eenmaal op de camping is het heel leuk om haar weer te zien. We hebben veel bij te kletsen. Ze woont hier op een vakantiepark in een huisje samen met 3 vriendinnen. Het huisje is vrij klein maar op het park zijn heel veel faciliteiten die ze kunnen gebruiken. Daarnaast was ze gewend om in een auto te wonen, dus dit is al een upgrade.

Honey heeft voor ons allemaal lekkere Koreaanse gerechten gekookt en wij maken nog wat pasta en groente saus (lekker creatief, I know), zodat er genoeg voor iedereen is.
Honeys vriendinnen eten ook mee en het is een heel gezellig en we genieten een super lekker dinner. Na het eten verplaatsen we naar het gras waar Nico de ukelele speelt en wij allemaal meezingen of praten.

We verblijven de nacht erna op een camping vlakbij Alexandra. Het is aan het water met heel veel sandflies. We zijn stom om een licht te gebruiken dus als we eenmaal binnen met de deur dicht zijn zien we in het licht hoeveel sandflies nr binnen zijn gegaan. Not nooit zoveel gezien.