Lake tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu Lake tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu

Lake tekapo

Blijf op de hoogte en volg Lotte

03 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

We rijden naar Lake Tekapo. We lunchen hier, waarna we naar de plaatselijke kerk lopen. Het is hier alleen helemaal vol met Chinese toeristen, daarom gaan ook snel weer terug. Luis, Nico en Jamie besluiten om Mount John omhoog te klimmen. Ik blijf in de auto omdat ik buikpijn heb vanwege de menstruatie. Daarnaast, we gaan vanavond nog een keer dus twee keer een berg op hoeft voor mij niet.

We koken in de buurt van de kerk 's avonds op een parkeerplaats. Jamie maakt rijst met pindasaus omdat Nico zo lekker vind. Dat heeft hij laten weten in die paar dagen dat hij met ons mee reisde, hij eet dus graag mee nu hij weet dat dit gerecht op het menu staat. Ook wil Luis de pindasaus proberen.
Tijdens het koken speelt Nico weer de ukelele.
Twee Chinese gezinnen komen langs en als ze hem horen spelen . Een van de moeders vraagt hem iets voor de kinderen te spelen. Nico speelt happy birthday. De kinderen begrijpen er niks van maar de ouders vinden het geweldig en filmen alles met 4 camera's. Als ze weg zijn bedenkt Nico dat hij er geld voor had kunnen vragen en ze het hoogstwaarschijnlijk ook nog hadden gegeven ook, helaas.

We besluiten 's avonds een film te kijken omdat de planning is in de nacht foto's te gaan maken en hebben we te wachten tot het donker is.
Als de film om half 12 is afgelopen is valt het Jamie en mij moeilijk op te staan. Het is erg verleidelijk om te gaan slapen.
Plan is om eerst foto's te maken van de kerk en de sterren, maar het blijkt te druk met Chinese toeristen, dus beklimmen we eerst de berg. Luis en ik bereiden ons vast voor, want we weten dat Nico en Jamie vrij lang bezig kunnen zijn en dus nemen matjes en slaapzakken mee.

Eenmaal op de berg zetten ze een tent en de camera in de juiste positie. Het idee is een foto te maken van de tent met licht van binnen onder de sterrenhemel.
Als alles klaar staat leggen Luis en ik de matjes neer en klimmen in onze slaapzakken. De halve nacht praten we over van alles en nog wat, terwijl we steeds naar de hemel kijken. Ik heb nog nooit zoveel vallende sterren gezien. Ik heb nog nooit zo mooie nacht meegemaakt. Het is regelmatig lastig wakker te blijven, om 3 uur 's nachts onder een mooie hemel warm in je slaapzak, maar gelukkig houdt Luis mij wakker.

Om 4 uur gaan wij naar de kerk. Hier zijn nog 2 Duitsers die ook foto's aan het maken zijn. Dus iedereen heeft hele gesprekken over camera's in duits. Ten eerste een topic waar ik niet veel over weet en ten tweede in een (vrij) moeilijke taal. Dit helpt mij niet wakker blijven. Dus terwijl ik op het gras gras zir (in de kou) probeer ik wakker te blijven. Om half 6 kunnen we eindelijk terug. Onderweg is het net een dierentuin. Allemaal dieren op de weg. Possums, konijnen, en beestjes die op kleine kangaroes lijken. Als we 6 uur terug zijn weten we niet hoesnel we naar bed moeten gaan. We zijn te moe om naar de zonsopgang te kijken die maar 30 minuten later is.

Ik word net als de boys om half 12 wakker en besluiten een ochtend duik te nemen in het meer met uitzicht over Mount Cook. Ik kleed mij om in de auto en stap over Jamie heen om uit de auto kunnen komen maar ze word niet wakker. Het water is koud maar met de mentale support van de jongens ben ik zo in het water. Er is een steen een paar meter van de kust waar we heen zwemmen en op chillen. Later haalt nico zijn Camera op en maakt fotos van Luis en mij terwijl we zwemmen. We willen net het water uit gaan als Jamie komt. Dus ga ik nog even met haar te gaan zwemmen. Als ik het water uit kom heb ik het toch wel koud.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2019

Lake Hawea

08 Februari 2019

Wanaka

07 Februari 2019

Queenstown deel 2

07 Februari 2019

Arrowtown

06 Februari 2019

Glenorchy
Lotte

Ik ga hier proberen mijn reis in Thailand en Nieuw Zeeland met jullie te delen. Polarsteps was het hem toch niet dus terug naar de bekende waarbenjij.

Actief sinds 23 Aug. 2018
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 12438

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: