Milford sounds deel 2 - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu Milford sounds deel 2 - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu

Milford sounds deel 2

Blijf op de hoogte en volg Lotte

28 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

's Morgens moeten we een kleine handwas doen, de afwas en laten we de auto een beetje luchten. We zijn net klaar als de jongens komen. Nico besluit dat hij zijn haar korter wilt hebben, dus vraagt mij het te knippen. Ik heb zo vaak naar de kapper gekeken hoe die dat doet, dus I got this! Al snel zit Nico in een camping stoel met een handdoek om zijn nek en ik sta achter hem met een kam en een schaar. Ik durf niet teveel te knippen dus gaat maar 2 cm af maar moet zeggen het resultaat mag er wezen!

Daarna komt Jamie met het idee om Nico's wenkbrauwen te doen, en Nico stemt in. Dus Luis en ik kijken aandachtig toe. Maar ben snel afgeleid en raak aan de praat met een jongen uit de UK en een meisje van Canada. Zij zijn aan het liften en hebben hele leuke verhalen te vertellen over hun liften. Zo hebben ze een keer meegelift in een party bus terwijl iedereen of overgaf of aan het feesten was.

Ook raken we aan de praat met 2 Duitse meiden, Janne en Märtha die hier ook voor een langere periode reizen, en dezelfde kant op willen als wij. We nodigen ze uit om mee te gaan het gebied te verkennen. We gaan naar 2 ongelofelijk mooie uitkijkpunten, niet te beschrijven hoe mooi. De 3e uitkijkpunt is een waterval, dus besluiten erheen te lopen over de rotsen. Het duurt even maar het uitzicht is geweldig. Er ligt zelfs sneeuw langs de waterval. Dus wij maken mooie foto's.

Als we naar beneden klimmen bedenken de jongens dat ze helemaal de berg op willen klimmen dus zij gaan met z'n 4en terug (inclusief de camera's van de jongens). We zien ze in het begin lopen Maar verliezen ze al snel uit het oog. Wij doen er ook even over om terug te komen vooral omdat we de weg kwijt raken. Terug bij de auto zitten er een Kea op elk van onze auto een. Heel schattig maar al snel zien we dat ze de rubber proberen te eten van de auto wat dus niet goed voor de auto is. En daarnaast proberen ze van alles te stelen uit je auto. Als we even niet opletten pakken ze de was zeep uit de auto en eten door de plastic en papier heen om vervolgens de zeep te eten. Een vrouw heeft het gelukkig door, maar we voelen ons een beetje schuldig dat dit door ons heeft kunnen gebeuren. De meiden besluiten terug te gaan naar de campground (waar we elkaar ontmoet hebben).

De jongens komen een uur later al terug en hebben geweldige foto's voor ons. Daarna rijden we naar de stad. Hier eten we aan het water uit kijkend over de bergen van Milford Sound. Helaas is het in het echt niet zo leuk als het klinkt want we worden op gegeten door 'sandflies', dus eindigen op rondjes te lopen met ons eten. Vervolgens schuilen we in de auto omdat we gek worden van de 'sandflies'.

Tot de zon onder gaat, gaan we de zandbanken op om foto's te maken en naar de zonsondergang te kijken. Volgens Nico zijn we te laat maar ik vind dat ze nog steeds hele mooie foto's hebben kunnen maken. Daarna gaan de gesprekken weer over in diepen gesprekken. Jamie had vragen opgeschreven die ze ons stelde. We hebben uren gepraat. Als het na 12en is besluiten we toch maar terug te gaan vooral omdat we morgen vroeg op moeten voor de cruise met de boot over de Milford Sound. Daarnaast moeten we ook nog een heel stuk terug rijden.