The catlins deel 2 - Reisverslag uit Slope Point, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu The catlins deel 2 - Reisverslag uit Slope Point, Nieuw Zeeland van Lotte - WaarBenJij.nu

The catlins deel 2

Blijf op de hoogte en volg Lotte

21 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Slope Point

De mcleans waterval is de tweede waterval voor vandaag. Ook de tweede waterval waar ik met mijn familie 13 geleden ook was. Weer een stukje lopen door het prachtige bos en ook weer een prachtige waterval. Deze bestond uit twee delen eerst een waterval naar beneden op een plateau en erna van het plateau naar waar wij aankwamen. We kunnen op die plateau (de rotsen) klimmen en probeer dat maar geef snel op met mijn hoogtevrees. Jamie gaat wel naar boven en al snel zie ik haar voor een langere periode niet. Ze heeft het daar erg naar haar zin lijkt het. Terug bij de auto eten we lunch. Ook zetten we ons nieuwe lieveings nummer op: love the way you lie van Rihanna. De Duitse jongens die naast ons staan zingen vrolijk mee dus raken aan de praat. Hun geven ons nog wat tips voor onze reis. Hun reizen namelijk van west naar Oost en wij de andersom.

Terug bij de auto zijn we allebij op, alleen het is pas 2 uur dus lunch tijd in plaats van diner tijd. We proberen onszelf wakker en sctie te houden door muziek. De jongens die naast ons staan zingen ook met de muziek mee en raken daardoor aan de praat. Zijn Duitsers die precies de andere kant op rijden als ons dus er krijgen wat tips van ze.

In de VS zijn niagra falls en ooit heeft iemand zich vergist en dacht dat de misschien wel kleinste waterval van de wereld de niagra falls was. Deze falls zijn in nz en ja ze zijn inderdaad heel klein, nog steeds een mysterie hoe iemand zich daarin kon vergissen.

We zijn nu heel moe maar hebben nog een stop voor onze camping, curio Bay. We rijden op een berg die ons uitzicht geven op de stranden en de golven die tegen de rotsen stuklaan. We willen niet de auto uit dus kijken naar het uitzicht vanaf de auto.

Eenmaal bij de camping vlak bij slope point gaan we meteen slapen. We zetten wel een wekker zodat we ons ritme niet verpesten. Eenmaal wakker eten we wat brood en kijken een film maar hebben niet de energie om nog te koken of actief te zijn. Dat komt morgen wel weer.

De ochtend erna rijden we naar slope point. Dit is het zuidelijkste punt van nz. Vanaf hier gaan we dus weer langzaam naar boven. Er is heel veel wind dus terwijl we foto's proberen te maken waaien we bijna weg. Gelukkig regend het niet op het moment dat we naar het punt lopen. Terug in de auto wel weer.

De tweede stop is waipapa point. Deze vuurtoren is gebouwd nadat er een schip met 151 passagiers op de rotsen is geraakt in 1881 waarbij 131 mensen zijn omgekomen. De wind lijkt alleen maar erger te worden. Zou vandaag 46 kopen worden. Dat is ongeveer 90km een uur. Dus wij lopen snel naar de vuurtoren waar we voor de wind schuilen bij de deur ingang. We proberen foto's te maken maar dat is best een uitdaging.

De derde stop is een schipwrak in fortrose. In de broshures het was beschreven als iets wat ik echt niet wil missen maar toen er aan kwamen zagen we alleen een 4 houte palen. Door de jaren heen is er steeds meer zand op het wrak gekomen dus nu is het nog amper te zien, helaas.